De Libelle Zomerweek in mei verregend?
De Libelle Zomerweek in mei verregend?
–Dat valt met 85.000 bezoekers reuze mee!-
Met voorlichting over Drankenopleidingen (wijn en gedistilleerd) en over werken in de Bloemen- en Plantenbranche hebben wij veel bezoekers van de Libelle zomerweken in onze stand mogen ontvangen. Het is en blijft een bijzonder concept! Veel -voornamelijk- vrouwen hebben we gesproken en ons actiepakket aangeboden.
Ons actiepakket stond in het teken van Vaderdag. De tekst op ons uithangbord was dan ook: Het mooiste Vaderdag cadeau! Het pakket bestond uit de cursus “ik weet wat van Wijn” en de cursus “ik weet wat van sterke drank”. Als extra premium was een druppelvanger van echt leer in het pakket verpakt. Een succes, want al snel waren we uitverkocht!
Voor de volgende consumentbeurzen zullen we zeker weer een dergelijke actie ontwikkelen. Via het aantal verzonden diploma’s, kunnen we zien dat de cursusboekjes ook daadwerkelijk worden bestudeerd. Momenteel zijn er dit jaar 76 diploma’s SDEN niveau 1 door FHKN uitgegeven. De door de cursisten zelf geprinte diploma’s zijn hierbij niet meegerekend.
Uitgangspunt van FHKN is stimuleren van de opleidingen, verder studeren en diploma’s halen ondermeer in de dranken- en wijnsector!
Via ons Vakblad over verantwoorde wijnconsumptie konden bezoekers zich laten informeren over verantwoordt alcoholgebruik. Aandacht voor Wine in moderation (WIM), een internationale actie over verantwoord alcoholgebruik! Ook hiervoor was veel belangstelling. Verantwoord een glas wijn drinken, leeft zeker onder de consument, wellicht moeten we deze vorm van voorlichting voor de andere beurzen uitbreiden!
Zoals gemeld hebben we ook voorlichting gegeven over opleidingen en werken in de Bloemen- en Plantenbranche. Hiervoor is de bekende folder uitgereikt. Ook op de Farm en Country Fair in Aalten past dit thema zeker in onze activiteiten
Conclusie: Onze deelname aan de Libelle Zomerweek is niet ongemerkt aan de bezoekers voorbij gegaan!