Voorjaarsbeurs: ‘web is de trend’
Een vakbeurs is een ideale plek om nieuwe trends te ontdekken. Dat bewees ook de recente Voorjaarsbeurs Trade Mart in Utrecht weer. De nieuwste trend is ‘het web’: opvallend veel winkeliers schakelen over naar webwinkels, en wat betreft scholing zijn e-learnings helemaal ‘in’. Het beursteam van FHKN was erbij.
Tijdens de Voorjaarbeurs presenteerde Trade Mart Utrecht de nieuwste en meest toonaangevende collecties op het gebied van mode, sieraden, wonen, koken, design, geschenkartikelen en speelgoed.
De beurs trok honderden exposanten en naar schatting 15.000 bezoekers.
De leden van het beursteam van FHKN spraken deze dagen met opvallend veel mensen die eigenaar zijn of willen worden van een webwinkel. Ook opvallend: het gaat in veel gevallen om combinaties van twee vrouwen, zoals een moeder en dochter of twee vriendinnen. Menigeen heeft hiervoor al een eigen winkel gehad, maar schakelt vanwege de crisis over naar een webwinkel.
De beurs trok ook veel scholieren. Een begeleidende docent liet weten de e-learning van FHKN op het gebied van veilig werken in de winkel te zullen verwerken in de lesstof. Dat beschouwen wij als een compliment aan ons adres!
Tijdens de Voorjaarsbeurs vond vooral de FHKN-sectorbrochure over de gemengde branche veel aftrek. Want wat voor studenten geldt, geldt ook voor eigenaren van winkels én webwinkels: behoefte aan productkennis en kennis van verkooptechnieken is er altijd.